Fortrydelsesret og Reklamationer

 

Fortrydelsesret på 30 dage

Der kan være flere årsager til at du ønsker at returnere det produkt du har købt. Under alle omstændigheder vil vi meget gerne høre om årsagen, idet det er med til at vi bedre kan afgøre hvilke produkter der ikke nødvendigvis lever op til forventningerne hos dig som kunde.

Ønsker du at benytte dig af vores fortrydelsesret på hele 30 dage, er det nemt og hurtigt. Du må meget gerne sende os en besked via vores kontaktformular, om at du returnerer produktet, så vi ved det er på vej. Derefter pakker du produktet forsvarligt ned i samme stand, som det blev modtaget og sender til vores adresse. Vi anbefaler at du sender med trackingnummer, idet det ved tvivlsspørgsmål vil være muligt at tracke pakken.

Som udgangspunkt returnerer vi fakturabeløbet på produktet til det kreditkort der er benyttet ved købet. Ønsker du at beløbet udbetales til et andet kontonummer, er du velkommen til at skrive det til os. Under alle omstændigheder vil produktet blive krediteret så snart vi modtager det retur.

 

Varen er ødelagt eller beskadiget ved modtagelse - Fragtskadet?

Det er derfor vigtigt, at du åbner og undersøger din(e) vare(r) med det samme efter du har afhentet/ modtaget din pakke. Vi pakker alle vores varer rigtig godt ind, men skulle tilfældet være, at du har modtaget en beskadiget eller ødelagt vare er det yderst vigtig, at du kontakter os hurtigst muligt eller senest 4 dage efter modtagelsen.

Vi benytter som udgangspunkt GLS til forsendelse af pakker og deres politik vedrørende anmeldelser af fragtskader har en meget begrænset tidsfrist. For at anmelde en fragtskade skal vi bede dig om følgende dokumentation: Billleder af ydersiden af pakken (er der trykmærker, hul eller lignende i emballagen), nærbillede af pakkelabel, billeder af indvendigt emballage og billeder af skadet vare(r). Du må derefter ikke smide emballagen ud, idet GLS kan forlange de udleveret til nærmere undersøgelser.

Kontakt os gerne på 51 70 27 75 eller via vores kontaktformular ved spørgsmål. 

 

Reklamation - Hvordan gør jeg

Selvom vi forsøger kun at forhandle gode og solide produkter som er gennemtestet, kan det desværre ske at der kommer fejl og defekter på produkter. Hos Nordic-In forsøger vi at rådgive dig så godt som muligt ved eventuelle reklamationer, derfor er du meget velkommen til at kontakte os på 51 70 27 75 eller via vores kontaktformular.

Herefter vil vi prøve at hjælpe dig med udbedring af fejlen, eller konstatere at vi skal have produktet ombyttet eller repareret. Du må påregne nogle dages ekspeditionstid, idet vi mange gange skal have kontaktet vores leverandører for at aftale nærmere vedr. reklamationen.

 

Adresse til returnering af produkter

 

Adressen du skal benytte ved returnering af produkter er:

 

Nordic-In

Klosterparks Allé 10, Butik 11B

4100 Ringsted

Sådan sender du retur til Nordic-In.dk

Hos Nordic-In.dk har du 30 dags returret gældende fra den dag du afhenter eller modtager pakken. Herunder kan du se en forklaring på, hvordan du returnerer til Nordic-In.dk

Returnering af pakker fra Nordic-In.dk

Der kan være flere årsager til, at du ønsker at returnere det produkt du har købt. Under alle omstændigheder vil vi meget gerne høre om årsagen, idet det er med til, at vi bedre kan afgøre hvilke produkter der ikke nødvendigvis lever op til forventningerne hos dig som kunde.

Når du modtager en pakke fra Nordic-In, så er der ikke vedlagt nogen returlabel eller returseddel. Det er dog muligt, at købe en returforsendelse via os ved at sende os en mail på: info@nordic-in.dk eller kontakte os via vores kontaktformular, som du finder herEn returlabel til mindre varer (ikke møbler) koster DKK 45,- og bliver fremsendt via mail til udskrivning på en almindelig A4 printer.

En returlabel er gyldig i 14 dage, hvor den indenfor denne periode skal registreres hos den anførte distributør. Kan man ikke nå, at anvende den fremsendte returlabel indenfor perioden skal man give os besked herom via kontaktformularen her så vi kan annullere den og fremsende en ny. Anvender man en ugyldig returlabel koster det DKK 200,- + porto ekstra.

Nægter du modtagelsen af eller afhenter du ikke en ordre du har bestilt koster det DKK 45,- i returfragt.

Køber du en gave hos Nordic-In.dk

Ved køb af gaver kan returretten forlænges ved at kontakte os på mail eller via vores kontaktformular.

Vi benytter pt. ikke byttemærker. Vi pakker gerne mindre gaver ind. Du skal blot notere ønsket om indpakning i kommentarfeltet. Bemærk, at vi ikke pakker varer ind med en værdi for under DKK 150,-.

Har du fået en gave fra Nordic-In.dk

Har du fået en gave fra Nordic-In.dk, som du ønsker at returnere og ønsker du pengene retur?  Vi sætter pengene ind på køberens kort og kan desværre ikke tilbageføre pengene til et andet kontonummer og du skal derfor kontakte gavegiveren. Hvis du ønsker et tilgodebevis kan dette anføres i din hendvendelse til os via mail eller kontaktformularen. HUSK at angive din egen mailadresse og sikre dig, at den er korrekt så du kan modtage tilgodebeviset.

Når du sender en vare retur.

Når du sender en vare retur med ønske om at ombytte eller returnere den, så skal du være opmærksom på følgende punkter, hvis du vil være sikker på, at kunne få det fulde beløb retur.

  • Varen skal være i original emballage, hvis de bliver fremsendt i det. F.eks. vaser, lysestager, lamper osv. skal i original ubrudt/hel emballage.
  • Varen må ikke have tegn på slid, pletter eller anden skade, eller lugte af udefrakommende dufte som f.eks. parfume og røg.
  • Alle mærker skal være på varen, da vi ellers ikke kan sælge varen til en ny kunde.

Når du er klar til at returnere skal du gøre følgende:

  • Kontakte os pr. mail eller kontaktformular og angiv gerne årsagen.
  • Pakke varen i original emballage, som tidligere angivet i ovenstående.
  • Pakke varen forsvarligt ind, så den ikke beskadiges under transporten. Bemærk, at du har ansvaret for varen indtil vi modtager den.

∗Vi anbefaler, at du bruger en distributør, som har forsikring og track & trace på pakken. Køber du en returlabel gennem os skal du være opmærksom på, at indlevere den hos den samme distributør, som du valgte ved levering. Indleveres pakken forkert dækker forsikringen ikke, og Nordic-In kan ikke stilles til ansvar for dette.

Hvad hvis jeg selv vælger distributør?

Hvis du selv vælger distributør skal du være opmærksom på følgende:

Retur adressen er:

Nordic-In

Søndergade 25

4100 Ringsted

Pakken skal sendes direkte til vores adresse, og der må ikke vælges pakkeboks, pakkeshop eller posthus.

Reklamation

Vi tjekker altid varen, såvidt det er muligt uden at bryde forseglinger og emballage, inden vi sender den. Der kan desværre ske noget uforudset eller være en produktionsfejl på varen.

Har du en reklamation på en vare skal du hurtigst muligt oplyse os herom ved at kontakte os på mail: info@nordic-in.dk eller kontaktformularen.

Copyright © 2019 - Nordic-In CVR: 37391646